Tuesday, August 30, 2011

Hari Raya 2011

Salam semua..

Selamat hari raya pd hari ini dan selamat hari merdeka utk hari esok...
Tahun ni tahun pertama aku beraya sebagai seorg isteri dan beraya di rumah mertua...
Terase amat janggal nya suasana di sini..
Dinamakan Serambi Mekah...
Pe yg dpt ku rasekan suasana kunjung-mengunjung tidak begitu diamalkan...
Begitu berbeza dgn cara keluarga ku selama ini yg mmg kuat beraya menziarahi saudara...
Org kata beraya, x kenal saudara...
Mmg betul pun... Pe kn daya bile budaya dah mcm ni harus la ku terima dgn redha...
Mmg x dpt dinafikan perasaan bosan begitu menggamit perasaan ini...
Suami ku pun sntiasa sibuk dgn aktiviti dia sendiri... Pegi ke mane pun x bgtau...
Tau2 je hilang... Bukan la nk kata gi kedai pun nk kne bgtau, tp ape la salahnye...
Klu x smpat nk bgtau pun sms pun jd la... Nti xla tercari2...
Aku hanya melayan perasaaan ku seorang diri...
Kdg2 adalah borak dgn kak iparku... Mujur dia peramah..
Semoga aku dapat menerima suasana ini dgn tabah dan redha...
Aku yg telah memilih perjalanan hidup ini...
Jadi aku harus teruskan...
Ku pohon pada yg Maha Esa supaya menjadikan diri ini tabah menempuh dugaan yang mendatang...

Wallahualam

No comments:

Post a Comment